Monday, October 26, 2009

RAHMAT

Pagi ni saya bangun awal..kawan2 masih lagi tido.mungkin diorang semua tido lewat malam tadi.malam tadi saya betul2 tido awal..dek kerna badan sangat letih dan mata mengantuk..seharian saya di library semalam..tapi tidak lah seharian jugakk..sebab pukul 12 lebih,saya dan kawan2 pergi makan..perut yang tersangat lapar mintak di isi..lepas makan, kami pergi sembahyang..tenangnya sekali sekala masuk masjid..masjid uitm yang besar dan selesa membuatkan saya rasa sungguh selesa..dengan facility yang serba baru..angin pulak sepoi2 bahasa..syukur pada Allah..memberi rahmat sebegitu luas pada hamba Dia..walau hamba Dia yang ini selalu tersungkur lemah..Ya Allah..aku ini insan yang tidak tetap hati nya..yang sentiasa berkeluh kesah..Ampuni aku..Seusai itu..saya sambung stadi sehingga jam 3 lebih..sebab hati dah tak sedap dengar guruh di langit..mengajak kawan pulang dengan segera tapi bile keluar dari library..cuaca masih cerah rupenyer..lps itu menghabiskan masa lepak di tepi pantai sambil minum air kelapa dan kerepok beserta ubi goreng..erm..nikmatnya saat tengkuk menengguk air kelapa..nikmat yang sukar di gambar..air dingin biasanya memberi kenikmatan yang amat besar..sejuk terasa..saat di pantai..fikiran terasa tenang..stress tibe2 hilang..melihat rahmat Allah di depan mata..betapa besarnya kuasa Dia..hampir jam 6 kami duduk di situ..bercerita pelbagai cerita..kadang2 bercerita ini boleh mereleasekan tension..terimaksih kepada sahabat saya..NAILATUL MARJAN BT ABDULLAH..pulang ke rumah, terus kawan sebilik saya bertanya mahu makan malam atau tidak.kebetulan memang perut sudah kelaparan...saya terima saja tawaran itu dan kami bertiga makan di hotel uitm..wah,sejak 2 menjak ni saya sudah pandai makan di tempat mewah..mujurlah makananya tidaklah terlalu mahal..ditambah dapat student rate..maka ianya menjadi murah..

0 comments:



Copyright © 2008-2009http://putriilham87-faezah.blogspot.com/.All rights reserved. Terms of Service - Copyright/IP Policy - Guidelines