Sunday, October 18, 2009

DEBAR DI HATI....

Siapa tahu mungkin satu saat nanti kebahagiaan yang memang kita impikan akan terlaksana.Saya terpanggil untuk menulis sesuatu..sesuatu yang saya sendiri tidak tahu..kenapa sejak kebelakangan ini debaran hati selalu ada.kadang2 terpikir..mungkin saat untuk pergi sudah hampir sampai..tapi bisakan aku menghadapi itu semua dengan sedaya nya?bukan mudah menghadapi sakaratulmaut...mungkin ringan dipandang..tapi bukan sebarang. Ya Allah..andai takdir itu datang..tapi aku mohon..panjangkan lah lagi hidupku..berikanlah aku pinjaman nyawa lagi..aku tak mahu Ya Allah...pulang ke pangkuanmu tanpa apa2 bekalan..aku insan hina..aku insan kurang segala..Hanya padamu Ya Allah...aku mohon simpati..mohon kebaikanmu..berilah aku peluang lagi..peluang yang pasti tidak bisa diganti..Andailah manusia tahu esoknya dia pergi..nescaya tiada maksiat satu apa pun dibuat. Andainya manusia patuh dengan segala suruhan..Andainya tiada syaitan penghasut..Maka hanya Syurga yang wujud...Sebesar2 kurniaan ialah iman..manis iman andai penuh ketakwaan..Ya Allah..hatiku kotor,berkarat dengan dosa noda..Ya Allah..berilah aku peluang berilah aku keimanan..berilah aku nikmatnya bertuhan...

0 comments:



Copyright © 2008-2009http://putriilham87-faezah.blogspot.com/.All rights reserved. Terms of Service - Copyright/IP Policy - Guidelines