Sunday, June 7, 2009

budak itu.....

hari jumaat tu..aku dan kawan2 pergi merelaks kan diri di air terjun menderu namanya.Sepanjang aku belajar di sini, belum pernah aku sampai ke situ. 1st time masuk..masyaallah..jalannya berbatu kecil..serik rasanya..tapi bila sudah sampai ke destinasi..segala kerisauan hilang dek dinginnya air terjun.

cerita aku kali ini bukan mau berkisar tentang air terjun tapi tentang seorang budak yang aku temui di satu shopping complex..dalam perjalanan pulang kami singgah di situ untuk solat maghrib. sedang ramai yang solat, aku tertarik untuk memerhati seorang budak perempuan..dia mahu solat. dia masih kecil,ku kira umurnya dalam 6@7 tahun..erm..tapi yang menariknya kerna dia terlalu kecil..dia hanya memakai baju semayang saja,,kainnya dia tak pakai..tapi bila dia rukuk atau sujud..kakinya kelihatan..erm..tapi dia masih berusaha untuk tak menampakkan kakinya itu..aku merasa bangga kanak2 sekecil itu sudah tahu kewajipan bersolat dan memutup aurat. Berapa ramai orang dewasa yang masih leka meninggalkan solat dan mendedahkan aurat???ramai kan??aku sendiri pun kadang2 tertinggal solat subuh..erm..terasa takut dan malu pada Maha Pencipta..tetapi adat manusia..hari ini insaf, esok masih lagi kalah pada godaan syaitan laknatullah....

0 comments:



Copyright © 2008-2009http://putriilham87-faezah.blogspot.com/.All rights reserved. Terms of Service - Copyright/IP Policy - Guidelines