Saturday, July 11, 2009


kadang2 saya sebagai manusia biasa pasti terlalai dari landasan.Boleh kata bukan kadang2 tapi selalu.Agaknya nak menjadi manusia yang istiqomah itu bukan gampang ya?anda setuju pendapat saya?ye lah,masakan tidak,solat pun jarang yang kusyuk.bila je time solat,liatnya masyaallah..hanya ALLAH yang tau betapa malasnya nk solat di awal waktu. Sahabat saya sentiasa ingatkan supaya solat awal..tanpa dia ketahui sebenarnya saya sudah jarang solat di awal waktu.kadang2 di hujung waktu.Astaghfirullah...asam garam hidup manusia begitulah....so....sama2 la kite ubah diri..bia menjadi manusia yang dalam keredhaan..teringat satu ayat dalam satu filem "warak di sisi manusia..tapi hina di sisi Allah"..saat ayat itu dilafazkan,terdetik di hati saya. Aku kah itu?saya tidaklah warak,tapi bimbang hina di sisiNya lantaran terasa terlalu banyak dosa yang telah di buat. Bayangkan hidup selama 22 tahun ni, berapa banyak sangat ibadah yang dibuat?huhu..dasyat2 hidup manusia bernama SITI FAEZAH ni..bile la nak berubah dan jadi manusia beristiqomah??????????

1 comments:

khalis al-kelantani said...

klu nk beubah..cuba la usahakn di bulan ramadhan..sb Allah mnyediakan jawapan kpd org y benar2 berpuasa la'allakum tattaqun..nabi kata hadiah u org beriman adlah mngingati kematian..oleh..ingt lah kmatian sllu..
http://al-mustadafin.blogspot.com/2009/08/jam-pasir-apa-kaitannya.html



Copyright © 2008-2009http://putriilham87-faezah.blogspot.com/.All rights reserved. Terms of Service - Copyright/IP Policy - Guidelines