Monday, July 20, 2009

biase2...

assalamualaikum....cerita yang aku bawa kali ni,memang betul2 relate dengan kehidupan sebenarku..balik ke kampung hajat di hati mahu menenangkan diri sambil menikmati buah-buahan yang ada..syukur ada rezeki..dapat lah makan buah durian dan manggis yang abah ambik di tempat keje die...esoknya hari jumaat..aku hanya duduk di rumah dan seperti biasa dan sememangnya kebiasaan hanya itulah kegiatan aku iaitu menonton televisyen...hari sabtu aku pergi ke dewan sg tong untuk mengambil duit remaja...sebenarnya itu hanyalah untuk menarik golongan muda untuk menyertai parti politik itu...aku buat masa sekarang belum lagi mengset kan otak aku ni parti apa aku pilih...biarlah sampai masa aku pasti dapat berfikir matang..yang penting duit rm200 itu..hehe....dapatlah menampung hidup selagi duit PTPTN belum masuk ni..entah bila mahu masuk..aku pun dah berputus harap untuk terlalu berharap..biarlah..aku percaya aku dapat handle duit yang ada ni dalam masa terdesak ni..mintak Allah permudahkan jalannya...eleh,Dr hasrizal@saiful islam itu boleh je hidup kat Jordan tanpa duit..dia jauh beribu batu dari mak ayah sedangkan aku hanya 3 jam perjalanan je..faezah..be strong ok....u can do it..dont give up!!(konon bagi motivasi kat diri sendiri..hehe)...

tiba lah hari ahad...aku dengan tekadnya pergi ke klinik untuk memeriksa tahap kesihatan aku ni...alamak..kene ambik darah la plak..aduh hai..mula2 naik gerun aku..masakan tidak..aku takut tengok darah..sampaikan ake pernah terketar2 ketika membawa seplastik darah suatu ketika dulu..but now..aku dah gedek(besar),so aku bisa dong...bikin muka selamba..
(konon,aku lah paling selamba muke...kerek habis..)...dan pembantu perubatan tu cakap, ujian darah akan diketahui 2 minggu lagi...erm...aku dah mula sakit ni..erm...mintak2 Allah masih sudi memberi pinjam nyawa kepada aku..:( sememangnya ajal maut itu di tanganNya...aku yang sekadar hamba yang lemah lagi hina ini hanya mampu meminta belas ihsan agar nyawa aku masih ada...tiada siapa mahu ditimpa musibah..tiada siapa mahu susah..tetapi kadang2 susah dan lemah itu mengajar kita erti MUHASABAH..look at yourself...tanya pada diri..banyak mana ibadat dah buat?ALLAH dah betul2 kenal atau belum?macam mana plak dengan nabi,rasul?al-quran?ibu bapa?cukupkah amal kita selama hidup ni?..aku hanya mengingatkan diri sendiri yang semakin alpa ni..ya..aku memang teruk sekarang ni..solat pun dah lewat..mengaji pun dah jarang..dah lama sangat x hafal surah dan tengok maksud..lama sangat x buat.dah berbulan aku rasa..erm..manusia bernama SITI FAEZAH ini sering lalai...:(

0 comments:

Copyright © 2008-2009http://putriilham87-faezah.blogspot.com/.All rights reserved. Terms of Service - Copyright/IP Policy - Guidelines